ဥာဏ္္ႏွင္႔သာ ခ်စ္ပါ

တဏွွာ ခ်စ္ ႏွင့္ ဉာဏ္ခ် စ္ —

ဝိ္ပႆနာ အလုပ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကယ္တင္တဲ့ အလုပ္အျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လမ္းျပေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေလ၏။ ေလာကႀကီးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လြတ္ေျမာက္နိုင္တဲ့ တရားပါသလားၾကည့္၊ ပါတယ္ဆိုရင္ အဲဒီဘာသာ ကိုးကြယ္ထိုက္တယ္လို့မွတ္ ဟုလည္း သုဘဒၵါ ပုရပိုက္ႀကီးကို ေနာက္ဆုံးခ်ိန္ထိ ဆုံးမခဲ့ေသး၏။

ကိုယ့္ကိုိယ္ကို လြတ္ေျမာက္နိုင္တဲ့ တရားက မဂၢင္ရွစ္ပါး ပါပဲ။ မဂၢင္ထိုက္တဲ့တရား ပါတဲ့ဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာကလြဲၿပီး ဘယ္ဘာသာမွာမွ မရွိဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကယ္တင္တဲ့ အလုပ္ကိုမွ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရးေၾကာင့္ မအားေသးလို့ မလုပ္နိုင္ေသးပါဘူး ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခ်စ္ရာ၊ မသနားရာ၊ မကယ္တင္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ေလာကႀကီးမွာ လူသားေတြဟာ ပါးစပ္ကေန မည္သို့ပင္ ဆိုေနေစကာမူ မိမိကိုယ္သာ အခ်စ္ဆုံးပါဘဲ၊ ဘယ္သူမွ လိုက္မေသသလို ေသရင္ ျမန္ျမန္ ျပစ္ဖို့သာ စဥ္းစားၾက စျမဲပါပဲ။

မေသခင္သာ ဘာျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္တယ္နဲ႔ လိမ္ညာေျပာေနတာကိုပဲ ေက်နပ္ေနတတ္ၾကတယ္။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မွန္တာေျပာ မႀကိဳက္ဘူး၊ လိမ္မွႀကိဳက္တာ။ အိုမယ္ နာမယ္ ေသမဲ့သူကို ေသနာႀကီးလို့ ေခၚၾကည့္ပါလား၊ ေခၚတာေတာ့ မွန္တာဘဲ ဒါေပမဲ့ အရိုက္ခံရမွာ၊ ေဗဒင္ဆရာက အသက္တစ္ရာ ရွည္ေစမယ္ ေျပာလိုက္ရင္ ေက်နပ္ေနတာဘဲ ဘယ္ေလာက္ေတာင္းေတာင္း ထုတ္ေပးေတာ့မွာပါပဲ။ အမွန္ကို ေရးရင္ေတာ့ လူႀကိဳက္နည္းမွာဘဲ။

သို့ိေသာ္လည္း မႀကိဳက္သူ အမ်ားၾကားမွာ ယူတတ္သူ တစ္ေယာက္္ သံံေဝဂ တရားေလး ရသြားရင္ကိုဘဲ ေရးရက်ိဳးနပ္တာပါပဲ။

အခါတပါးမွာ ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ ညခ်မ္းအခ်ိန္ခါေလးမွာ အေဖာ္မမွီး တစ္ကိုယ္တည္း အနားယူေနရင္း ဟိုေတြး ဒီေတြး ေတြးေနရင္းနဲ႔ အေရးႀကီး အေတြးတခု ေပၚလာပါသတဲ့။

အဲဒီ အေတြးက ဘာတုန္းဆိုေတာ့ ” သတၱဝါေတြဟာ မိမိကိုယ္ မိမိ ခ်စ္ပါရဲ့လားလို့ ေမးလိုက္ရင္ အကုန္လုံးဘဲ ခ်စ္ပါတယ္ ေျဖၾကတာဘဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို့ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခ်စ္ရာေရာက္တဲ့ အလုပ္က နည္းၿပီး၊ ႏွစ္ရာေရာက္တဲ့ အလုပ္က မ်ားေနတယ္။

ဒါ ဘယ္လိုိေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲ ဒီအေရး မေသးပါလား ” လို့ိ ေတြးရင္း ျမတ္စြာဘုရားထံ ေမးေလၽွာက္ၾကည့္မွဘဲလို့ ႀကံေလသတဲ့။

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ အာ႐ုဏ္က်င္းလို့ လင္းၿပီးဆိုတာနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား ထံေတာ္ေမွာက္သို့ ဝင္ေရာက္ဖူးေတြ႕ကာ ညပိုင္းတုံးက ေတြးမိိသမၽွ ေလၽွာက္တင္လိုက္ပါတယ္။

အဲလို ေလၽွာက္တင္ ေမးျမန္းလိုက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္က “” ဒကာေတာ္ မင္းႀကီး မိမိကိုယ္ကို မိမိ ခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ‘တဏွာ’ နဲ႔ ခ်စ္တာက တစ္မ်ိဳး၊ ‘ဉာဏ္’ နဲ႔ ခ်စ္တာက တစ္မ်ိဳး ဒီႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔သာ ခ်စ္ၾကတယ္ ဒကာေတာ္ မင္းႀကီး”” လို့ အစခ်ီၿပီး ရွင္းျပ မိန႔္ၾကားေတာ္ မူလိုက္ပါတယ္။

” တဏွာနဲ႔ ခ်စ္တာက ဘယ္လိုလဲ ဆိုေတာ့ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီး မိမိနဲ႔တကြ ဇနီးမယား၊ သမီးသားေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနဖို့၊ စားဖို့၊ ဝတ္ဖို့ ကာယဒုစရိုက္ ဝစီဒုစရိုက္ မေနာဒုစရိုက္ေတြနဲ႔ ရွာေဖြေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမၽွ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး အလုပ္ေတြ အားထုတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္။

သူက ခ်စ္လို့ ရွာေကၽြးေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အခ်စ္က အျပစ္မကင္းတဲ့ ခ်စ္ျခင္းပဲ။ အဲဒါ တဏွာနဲ႔ ခ်စ္တာပဲ” လို့ မိိန႔္ေတာ္မူပါတယ္။သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး အလုပ္ဆိုတာက အေျပာဘဲ၊ တရားကိုယ္ထုတ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္္ စက္ရဟတ္ ၃နံပါတ္ အကြက္ထဲက တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကမၼဘဝ ေတြလုပ္ေနတာပါဘဲ။ ဆရာေတာ္တပါးေျပာထားဘူးတယ္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္တရား မိမိခႏၶာ ျဖစ္စဥ္ကို မသိရင္ ထမင္းစားေနရင္းလဲ အပၸာယ္ကို ပို့ေနတာဘဲလို့ မွတ္သားမိ၏။ တဏွာေၾကာင့္ ဥပါဒါန္၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ကမၼဘဝေတြ လုပ္ေနေတာ့ ကိုယ့္ကို ခ်မ္းသာေပးမဲ့ တရားေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒုကၡေပးမဲ့တရားေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ တရားေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ ျဖစ္လို့ ဒီအလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တကယ္ခ်စ္ရာ မေရာက္ဘူး တဏွာခ်စ္လို့ ေခၚပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက “” တခ်ိဳ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ‘ငါ’ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး ေတြနဲ႔ အခ်ိိန္ကုန္ေနလို့ မျဖစ္ဘူး။ ငါ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက တစ္လွမ္းမွ ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ေသရာကို သြားေနတယ္။ ဒီအေရးေတြ လုပ္ရင္းနဲ႔ ငါေသသြားရင္ ေကာင္းရာ သုဂတိ လားဖြယ္ရာ မရွိဘူး။ ဒီအလုပ္ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို နစ္မြန္းေၾကာင္း အလုပ္ေတြဘဲလို့ ဆင္ျခင္မိတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္သူက သံသရာ အိုိေဘး နာေဘး ေသေဘး အပၸါယ္ေဘးမွ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ ဝိိပႆနာ တရားအလုပ္ ႀကိဳးစား ရွုမွတ္ ပြားမ်ား အားထုတ္မွ ျဖစ္မယ္။ ဒါမွ ငါ့ကိုယ္ငါ ကယ္တင္ရာ ေရာက္ေတာ့မွာပဲ လို့ ေတြးတယ္။ အဲဒီလို ေတြးၿပီးေတာ့ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရးလည္း သူက အထိုက္ အေလ်ာက္ လုပ္တယ္။ အဲဒီ အလုပ္နဲ႔တင္ သူက လမ္းမဆုံးဘဲနဲ႔ မိမိကိုယ္ကို ကယ္တင္ရာ ကယ္တင္ေၾကာင္း အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ အလုပ္ေတြလည္း စြမ္းနိုင္သမၽွ ႀကိဳးစား အားထုတ္တယ္။ အဲဒါ ဉာဏ္နဲ႔ ခ်စ္တာဘဲ “” လို့ ေကာသလမင္းႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းျပေတာ္မူခဲ့ပါေပတယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဉာဏ္နဲ႔ခ်စ္တဲ့သူက သံသရာအေရး ေတြးခ်ိန္ဆၿပီး တိုိေတာင္းတဲ့ လူ႔ဘဝမွာ အငွါးခႏၶာကို အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ဖို့ကိုိလဲ အေရးထားတတ္ရပါမယ္။

အဂ္ုတၱိဳရ္ ပါဠိိေတာ္ အႏၶသုတ္မွာ …….. အႏၶ ပုဂၢိဳလ္၊ ဧကစကၡဳက ပုဂၢိဳလ္၊ ဒြိစကၡဳက ပုဂၢိဳလ္္ဆိုၿပီးေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ သုံးမ်ိဳး ေဟာထားပါေသးတယ္။

အႏၶ ပုဂၢိဳလ္္ ဆိုတာက စုံလုံးကန္း ….. သူက ဉာဏ္မ်က္စိ စုံလုံးကန္းေနတယ္။ ပစၥဳပၸန္ အေရးလည္း ဘာမွ မေတြးဘူး။ သူ႔မွာရွိရင္လဲ စားလိုက္မွာပဲ။ မရွိရင္လဲ ေနလိုက္မွာပဲ။

သံသရာ အေရးလဲ ဘာမွ မေတြးဘူး။ ဟိုဘက္လဲ မေတြး ဒီဘက္လဲ မေတြးဘူး။ ဟိုဘက္လဲ မျမင္ ဒီဘက္လဲ မျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မို့လို့ အႏၶ စုံလုံးကန္း ပုဂၢိဳလ္လို့ ေခၚပါတယ္။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ နိဗၺာန္မရနိုင္ပါဘူး။

ဧကစကၡဳက ပုဂၢိဳလ္္ ဆိုိတာက တစ္ဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္ ….. ပစၥဳပၸန္ စားဝတ္ ေနေရးကိုေတာ့ သူသိတယ္။ ေကာင္းေကာင္း မစားရမွာ၊ ေကာင္းေကာင္း မဝတ္ရမွာ၊ ေကာင္းေကာင္း မေနရမွာ ေတြးၿပီးေတာ့ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး အလုပ္ကိုဘဲ သည္းသည္းမည္းမည္း လုပ္တယ္။ သံသရာအေရး ဘာမွ မေတြးဘူး။ သူလဲ နိဗၺာန္ မရနိုင္ဘူး။

ဒြိိစကၡဳက ပုဂၢိဳလ္္ဆိုတာက ႏွစ္ဖက္ျမင္္ ပုဂၢိဳလ္္ ….. ပစၥဳပၸန္ စားဝတ္ ေနေရး ေတြးၿပီးေတာ့လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ သင့္တင့္ မၽွတေအာင္ သူ အားထုတ္တယ္။ သံသရာ အေရး သူေတြးၿပီးေတာ့လည္း သံသရာေဘးမွ လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္း ဒါန သီလ ဘာဝနာ အလုပ္ကိုလည္း သူ ႀကိဳးစားတယ္။ ႏွစ္ဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္က အျမတ္ဆုံး အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ ရနိုင္တာလည္း သူတစ္ေယာက္တည္း ပါပဲ။ စာဖတ္သူ သူေတာ္ေကာင္းတို့ေရာ ဘယ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ပါသလဲ။

တဏွာခ်စ္္ ခ်စ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲဲ႔ ဉာဏ္ခ်စ္ ခ်စ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ေယာက္မွာလည္း ဉာဏ္ခ်စ္ ခ်စ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကသာ မိမိကိုယ္ကို တကယ္ခ်စ္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ မိမိကိုယ္ကို တကယ္တမ္း ခ်စ္ပါတယ္ဆိုရင္ ဝိပႆနာ အလုပ္ကို အားထုတ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ပါလို့ ေကာသလမင္းႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာေလး နဲ႔ဘဲ ျပည့္စုံၿပီးလို့ မွတ္ယူ နိုင္ပါတယ္ ေျပာရင္း ဓမၼဒါနကို အဆုံးသတ္လိုက္ပါတယ္။

သတၱဝါအားလုံး က်န္းမာ ခ်မ္းသာနိုိင္ၾကပါေစ။

ဘဒၵႏၲေရဝတ ဘက်ဲ ဘီးလင္းၿမိဳ့နယ္္

Unicode

ငိိုလိုက်မှ ပျောက်ကင်းနိုင်သော ကျန်းမာရေးပြဿနာများ

ငိုလိိုက်မှ ပျောက်ကင်းနိိုင်သော ကျန်းမာရေးပြဿနာများ

လေ့လာမှုအများအပြားအရ အမေရိိကန်မှ အမျိုးသမီးတွေက တစ်လကို ၃ ဒသမ ၅ ကြိ်ိမ်ခန့် ငိုကြပြီး အမျိုးသားတွေက တစ်လကိို ၁ ဒသမ ၉ ကြိမ် ငိုတယ်လို့ သိရပါတယ်။

ငိိုတာက စိတ်ဓာတ်ပျော့ညံ့တယ်လို့ လူအများက သတ်မှတ်ကြပေမယ့် ဝမ်းနည်းတဲ့အခါမှာ မျက်ရည်ကို အောင့်မထားဘဲ ငိုသာငိုချလိုက်ပါလို့ ကျွမ်းကျင်သူ တွေက အကြံပေးထားပါတယ်။

ငိိုတာက သင်ထင်ထားတာထက် ကျန်းမာရေးအတွက် အောက်ပါ ကောင်းကျိုးတွေ ရရှိနိိုင်ပါတယ်။

စိိတ်ဖိစီးမှုလျော့နည်းနိုင်ခြင်း

စိတ်ဖိစီးမှုများနေတဲ့အချိန်မှာ ငိုချလိုက်တာက စိတ်ဖြေလျှော့မှုရရှိနိုင်တယ်လို့ လေ့လာမှုအများအပြားအရ သိရပါတယ်။

ငိုတာက အာရုံကြောစနစ်ရဲ့ မသိစိတ်ကို လှုံ့ဆော်မှုပေးတာကြောင့် ဦးနှောက်ကို အေးချမ်းမှုရရှိစေနိုင်တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။

သွေးဖိိအားကျဆင်းနိုင်ခြင်း

သွေးဖိိအားမြင့်တက်တာ၊ သွေးတိုးရောဂါကြောင့် လေဖြတ်တာ၊ နှလုံးတိုက်ခိုက် ခံရတာ၊ နှလုံးအလုပ်မလုပ်တာနဲ့ ကျောက်ကပ်ပျက်စီးတာလိုမျိုး ဆိုးရွားတဲ့ကျန်းမာ ရေးပြဿနာတွေဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။

လေ့လာမှုအများအပြားအရ ငိုတာကြောင့် သွေး ဖိအားကို ကျဆင်းနိုင်ရုံသာမက သွေးဖိအားပုံမှန်ဖြစ်အောင်လည်း ကူညီနိုင်တယ်လို့ သိရပါတယ်။

အဆိိပ်အတောက်များဖယ်ထုတ်ပစ်နိုင်ခြင််း

ငိုတာကြောင့် ကျလာတဲ့မျက်ရည်ထဲမှာ ဖုန်မှုန့်တွေ၊ ဆေးလိပ်ငွေ့တွေ၊ မျက်ချေး တွေ ပါဝင်သွားပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ငိုလိုက်တဲ့အခါမှာ မျက်ရည်တွေက စိတ်ဖိစီးမှု ကြောင့် ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာ စုစည်းနေတဲ့အဆိပ်အတောက်တွေကိုပါ ဖယ်ရှားပေးနိုင်ပါ တယ်။

ဒီလိုအဆိိပ်အတောက်တွေ ဖယ်ရှားနိုင်တဲ့အတွက် ခန္ဓာကိုယ်အတွင်း ကော်တီ စောပမာဏလျော့ကျသွားပြီး စိတ်လက်ပေါ့ပါးသွားနိုင်ပါတယ်။

စိိတ်ခံစားမှုအပြောင်းအလဲကို ဖယ်ရှားနိုင်ခြင်း

သင့်အနေနဲ့ ဒေါသဖြစ်လိုက်၊ စိုးရိမ်စိတ်တွေ ဖြစ်ပေါ်လိုက်၊ ဝမ်းနည်းလိုက် ဖြစ်နေတာက စိတ်ခံစားချက်အပြောင်းအလဲဖြစ်တာကြောင့်ပါ။

စိိတ်ခံစားမှုတွေ ပြောင်းလဲရတဲ့အကြောင်းရင်းတစ်ခုက ခန္ဓာကိုယ်အတွင်း မဂ္ဂနိစ်တွေ စုဆောင်းမှု များနေတာကြောင့်ပါ။

ငိုချလိုက်တဲ့အခါမှာ ကိိုယ်ထဲမှာ ပိုလျှံနေတဲ့ မဂ္ဂနိစ်တွေက မျက်ရည်နဲ့အတူ ထွက်ကျသွားပါတယ်။ ဒါကြောင့် ခန္ဓာကိုယ်က တည်ငြိမ်အေးချမ်း သွားပြီး အာရုံစူးစိုက်မှုကောင်းမွန်သွားနိုင်ပါတယ်။

နာကျင်မှုပျောက်ကင်းနိိုင်ခြင်း

ကျွန်မတိို့ရဲ့ ခန္ဓာကိိုယ်နာကျင်လွန်းတဲ့အခါမှာ မျက်ရည်တွေက အလိုအလျောက် ထွက်ကျလာတတ်ပါတယ်။ ခန္ဓာကိုယ်က နာကျင်မှုကို သဘာဝနည်းလမ်းအတိုင်း လျှော့ချပေးလိုက်တာပါ။

သုတေသီတွေကတော့ စိတ်ခံစားမှုကြောင့် ကျလာတဲ့ မျက်ရည်တွေကြောင့် ခန္ဓာကိုယ်တွင်း အောက်ဆီတိုစင်နဲ့ အင်ဒိုဖင်တွေထွက်ရှိလာ တယ်လို့ဆိုပါတယ်။

ဒီီဓာတုပစ္စည်းတွေက လူရဲ့ စိတ်ခံစားမှုကို ကောင်းမွန်စေနိုင်ပြီး နာကျင်မှုဝေဒနာကို သက်သာနိိုင်ပါတယ်။

ဒေါက်တာခင်မိုးမိုး

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*